Het meest gebruikelijke van een doorsnee jaarwisseling is dat mensen elkaar opzoeken alsook elkaar het allerbeste voor het nieuwe jaar toewensen.
In ons wooncomplex 'De Toutenburgh' schijnt deze 'traditionele gedragsvorm' verdrongen te zijn door elkaar te negeren c.q non verbaal elkaar niet het goede toe te wensen. En nee, ik geloof niet dat dit een voortvloeisel is uit de steeds groter wordende kloof van verdeeldheid die 'corona' en de daaruit voortvloeiende beleidsmaatregelen in onze maatschappij als nare bijwerking heeft. Wel ervaar ik het als een figuurlijke veenbrand die al maandenlang woekert onder de oppervlakte en met tijd en wijlen zichtbaar tevoorschijn komt. Zo ook afgelopen jaarwisseling.
Sta mij toe om dit nader toe te lichten.
Zoals de meeste 'vaste bezoekers' van deze blog wel weten (inmiddels duizenden clicks), is dat er een voorgeschiedenis ligt van uiteenlopende gebeurtenissen c.q. superieur beleid van een bestuur van een bewonerscommissie die menen een positie in te kunnen nemen die hen geheel niet toekomt. Ja, andere commissies in den lande hebben mijn blog ook gevonden, maar daarover later meer.
Dit bestuur heb ik eerst met een aantal brieven aangeschreven en gevraagd wat hun bevoegdheden, taken en verantwoordelijkheden zijn, waarop zij weigerden te antwoorden. Aansluitend is in oktober 2019 (ik heb dit expliciet aangekondigd!) naar alle bewoners van ons wooncomplex een enquete brief uitgegaan waarop een ruim dertigtal, dus substantieel veel antwoordstroken terug kwamen van bewoners die ook geen vertrouwen hadden in dit zittende bestuur.
Lang verhaal kort;
- WZN confronteerde dit bestuur met de vraag of zij nog wel de meerderheid van de bewoners vertegenwoordigden.
- Aansluitend onafhankelijke stemming georganiseerd tijdens jaarvergadering maart 2020, echter uitgesteld door ditzelfde bestuur (we weten wel waarom!),
- daarna een onderzoek door de Woonbond, waarin feitelijk tal van, ik noem t gemakshalve bestuurlijke oneffenheden benoemd werden, wat ervoor zorgde dat de gehele rapportage niet openbaar gemaakt is voor de bewoners van ons wooncomplex en ergens onderin een lade verdween.
- Tenslotte een 'mediator' ten tonele gebracht werd, die weliswaar wel in dec. 2020 zijn rapportage openbaar maakte, maar waarop WZN zeer heimelijk geacteerd heeft door het nog steeds zittende bestuur (waarvan slechts een penningmeester (H.D.) en algemeen lid nog deel van waren) met accordering van Woonzorg opnieuw in t zadel gehesen is.
- De tientallen bewoners die aangegeven hebben geen vertrouwen in dit zittende bestuur, blijven met lege handen achter c.q. voelen zich bij de neus genomen.
Zoals ik t lees, alsook anderen mij uitgelegd hebben, staat er eigenlijk in 'Jip en Janneke-taal' dat een bewonerscommissie binnen WZN pas gefaciliteerd wordt (dus voorzien worden van faciliteiten / voorzieningen) als het LHP hier goedkeuring voor gegeven heeft?
En ja, deze samenwerkingsovereenkomst is tijdens de jaarvergadering van het LHP in Ermelo door middel van stemming geaccordeerd, echter iedere bestuurder van de bewonerscommissies is eigenlijk overrompeld omdat zij in zeer korte tijd (dit stuk hadden de leden vantevoren niet toegestuurd gekregen, laat staan adequaat kunnen inlezen!) akkoord moesten geven. Eigenlijk is dit dus door de figuurlijke strot geduwd...?
Als ik eerlijk ben en overdenk, dan moet ik bekennen dat dit alles behalve met integriteit te maken heeft. Er komt een geur vanaf waar menigeen zijn neus voor weg zou draaien en tegelijkertijd op een grote afstand opnieuw wil gade slaan wat er daadwerkelijk gebeurt.
En ja, de rode draad van natte dromen en superioriteit kan ik wel zien, ik hoop u als lezer inmiddels ook...?
PS Voor de nieuwe bezoekers van mijn blog die willen weten waar gaat dit over, lees deze post eerst even en de resumé van juli 2020
Disclaimer: Tenslotte hecht ik er ook nu weer waarde aan om aan te geven dat welke uiting / actie mijnerzijds dan ook, nooit en te nimmer gericht is op mensen persoonlijk, dus ook nooit om mensen te beschadigen, buiten spel te zetten, enz.. Daarnaast geef ik te kennen dat, mocht ik onjuist zaken benoemen en/of weergeven, ik open sta voor aanvullingen en/of correctie.
40 opmerkingen:
Als ik uw uiteenzetting juist begrijp, dan zal het LHP de enige stem worden van alle tienduizenden huurders richting Woonzorg?
Iets met vossen, haren en streken
Goed dat je dit deelt Paul, want voor hun eigen superieure clubje organiseren ze wel een feestje vlak voor de kerstdagen en nog geen paar dagen later hangen ze de mededeling op dat ze geen activiteiten organiseren tot de persconferentie van 14 januari.
Noem je dit hypocriet of niet?
En dan ook nog roepen we zijn er voor alle bewoners?
Klopt Sjonnie, die commissie voelen zich meer dan de andere bewoners want zij doen zo hun best en daarom mogen zij zichzelf ook in de watten leggen. Eigenlijk loopt het parallel aan de polarisatie in de samenleving tussen de geprikten en niet geprikten.
Als het LHP en WZN net zo open en transparant zou zijn als de opzet van deze blog, dan zouden veel problemen niet voorkomen binnen de corporatie, complimenten.
En nu maar hopen dat er iemand zo slim is om flink te gaan wrijven in deze vlek zodat ie nog groter wordt en alle huurders geïnformeerd worden en hier ook iets van gaan vinden.
Janneman
Goeie PR voor alle partijen!
Om nog maar te zwijgen van het feit dat het bestuur van het LHP niet om leugen verlegen zit. Aardig voobeeld vind u hier:
Citaat brief LHP bestuur aan mij:
De vakgroep, waarvoor u belangstelling had getoond, bestuurlijke ondersteuning, kan pas ná september 2021 volledig ingevuld van start. Dit ten gevolge van diverse invloeden, zowel op wettelijke terrein als onder andere ten gevolge van de nieuwe Samenwerking Overeenkomst met WZN. Deze wordt bekrachtigd medio september 2021 en van daaruit wordt invulling gegeven aan de vakgroep.
Citaat nieuwsbrief 8 september 2021:
Ten gevolge van wetswijzigingen, de benodigde wijzigingen in het Huishoudelijk Reglement en de voorbereiding wijziging statuten LHP behandelde de werkgroep bestuurlijke ondersteuning alleen nog maar de interne zaken. Verder zal deze werkgroep twee andere grote onderwerpen uitwerken. Hierover hoort u later meer.
Volgens de brief aan mij en ook in mijn beleving is de werkgroep als zodanig geen enkele keer bij elkaar geweest. Toch stelt u in de nieuwsbrief dat de werkgroep interne zaken heeft behandelt. Ik raak hier behoorlijk van in verwarring. Heb ik in de periode dat ik deel uitmaakte van de werkgroep uitnodigingen gemist? Graag ontvang ik van u een reactie.
Uiteraard wacht ik nog steeds op een reaktie.
Als mensen gaan praten dan valt het doek
Kan iemand uitleggen hoe een LHP de belangen van huurders goed kan behartigen als een huurderscommissie, dus een vertegenwoordiging van een aantal huurders, eerst moet voldoen aan de voorwaarden die het LHP stelt?
Nog niet lang geleden heeft de rechter uitgesproken dat iedere huurderscommissie afzonderlijk zijn belangen kan behartigen met Woonzorg!
Daar is het LHP dus niet voor nodig, heel belangrijk om te weten voordat een huurderscommissie met het LHP in zee gaat.
Beste anoniem,
Heb je misschien een link naar de uitspraak? Daar zou ik in ieder geval enorm mee geholpen zijn.
M.vr.gr,
Gerrit
Verzoek aan anonieme reactie '6 januari 2022 om 10.25 uur'
Gelieve de rechterlijke uitspraak alsnog toe te voegen, daar wij deze niet kunnen traceren.
Ons vermoeden is dat het de Huurders Belangen Vereniging Voorschoten (HBVV) betreft waarover kamervragen gesteld zijn op 17 mei 2021:
Vragen van het lid Nijboer (PvdA) aan de minister van Binnenlandse Zaken en
Koninkrijksrelaties over huurderbelangenorganisaties (ingezonden 30 oktober
2020)
Vraag 1
Heeft u kennis genomen van het bericht ‘Huurders Voorschoten eisen inspraak bij
Woonzorg’?
Om het volledige document in te zien:
https://1drv.ms/b/s!AkACr2Y9GyXKhDniYj8tQ1gu2SkW?e=5511iz
Komt erop neer dat het LHP in eerste instantie goedkeuring gegeven heeft aan de besluitvorming van WZN betreffende de verkoop van woningen en dat de HBVV hierin niet als gesprekspartner betrokken werd en dus inspraak eisten.
Ten eerste een ieder een gezond 2022 toegewenst!
Het mandaat dat LHP verkregen heeft om alle bewoners te vertegenwoordigen is discutabel.
Als men het ontstaan van LHP onderzoekt dan kun je al afvragen wie heeft er baat bij………?
Transparantie ,consistentie ,openbaarheid van verslagleggingen is op de site van LHP helaas niet te vinden.
Het inconsequente decadente gedrag die tot uiting kwam door de verhuizing het LHP kantoor te vestigen in Zwolle is beschamend.Bescheidenheid blijkt de mens niet meer te kennen.
Dat er geen ruimte gezocht is in één van de vele complexen van Woonzorg Nederland om kosten te besparen is dan ook raadselachtig.
Al met al,waar is de democratie en openheid in deze organisatie gebleven en hoe is het mogelijk dat een dergelijke club ook nog eens gehonoreerd wordt om als spreekbuis te fungeren voor elke bewoner terwijl openbaarheid ontbreekt.
En waar is Geert van Delden? Ook vertrokken uit het bestuur?
citaat uit brief LHP aan mij:
"Over benoemingen is het bestuur van de stichting LHP handelingsgerechtigd en autonoom."
Wat zeggen de statuten van het LHP:
"Het Algemeen Bestuur voorziet in de vacatures uit zijn midden met dien - verstande dat bestuursleden benoemd worden uit een voordracht op te maken van die door de Vergadering van Aangesloten Bewonerscommissies."
Kortom, als je de statuten leest, draagt de vergadering van aangesloten BC's kandidaten voor en is de huidige gang van zaken waarbij Roza en trawanten bestuursleden aannemen niet conform de de statuten. Als je het LHP hiermee confronteerd krijg je als antwoord "wij lezen dat anders". Ik weet niet waar ze hebben leren lezen maar ik ben blij dat ik op een andere school heb gezeten.
Kortom als er iemand zin heeft om een rechtszaak tegen het LHP te beginnen over het aanstellen van bestuursleden ben ik bang dat het LHP wel eens deksel op zijn neus kan krijgen.
Als we als huurders een kijkje konden nemen achter de coulissen, dan begrepen we ook welke belangen er spelen binnen de corporatie.
van horen zeggen begreep ik dat van delden geen officiële huurder is van woonzorg en daarom uit het bestuur gezet is.
Dhr. Van Delden was inderdaad geen huurder van Woonzorg. Hij “veryegenwoordigde” zijn moeder. 1 van de andere coup plegers. Mevr. Van Vliet zal in 2022 het bestuur verlaten. Het complex waar zij woont is inmiddels verkocht. Dus vandaar dat dhr. Bol en Dhr. Roza er haast achter moeten zetten om het bestuur te vullen met vriendjes. Uiteraard worden de statuten met voeten getreden, zie mijn eerdere post.
Als je de broddelstukken Leest vam het LHP moeten Bewonerscommisies democratisch en gekozen zijn. Het LHP doet er aan de andere kant alles aan om het enige recht wat Bewonerscommisies hebben aan de kant te schuiven.
G. Dubbeldam
En Emma Vermeulen-van Vliet die mag dan wel secretaris blijven van het lhp bestuur? Zij woont toch niet meer in een wzn complex, dus is ook geen woonzorg huurder.
INTEGRITEIT: ZEG WAT JE DOET, DOE WAT JE ZEGT
Krachtige leiders zijn integer.
Is het nou dat Talpa op Woonzorg lijkt of Woonzorg op Talpa?
Hoe dan ook, ze vegen BEIDEN zaken onder het tapijt wat het daglicht niet kan verdragen!
#VoiceofHolland
Waar/wie is de klokkenluider binnen het huurdersplatform van Woonzorg?
Mevrouw Van Vliet verlaat het bestuur op de aanstaande jaarvergadering. Ze heeft in samenspraak tussen het LHP en Woonzorg toestemming gekregen tot die tijd aan te blijven. Klopt dit? Nee, gebeurt dit! Ja. Maar goed dat is oud nieuws. Volgens de voorzitter van het LHP regelt hij regelmatig zaken rechtstreeks met dhr. Van Boven.
Voor wat betreft het luiden van klokken. Loffelijk streven maar waar moet je die klokken laten luiden? We hebben geen toegang tot een adressenbestand met Bewonerscommisies van alle complexen. Dus we kunnen luiden tot we een ons wegen maar zo bereiken we de huurders niet of amper.
Als het gaat over het LHP dan zijn we nog veel verder van huis. Het LHP is een stichting die aan niemand rekenschap aflegt. Het enige recht wat we daar hebben proberen ze ons te ontnemen. Ze stellen inmiddels zelf bestuursleden, hoewel dit tegen de statuten is en geen haan die ernaar kraait.
Met de Laatste SOK hebben Woonzorg en het LHP bekokstoofd dat het LHP voortaan bepaald of een BC wordt erkend, tevens zijn met het ingaan van de SOK alle bestaande huurdersorganisatie niet meer erkend. En de zaal klapte en klapte en klapte.
Volgens de wet moet een huurdersorganisatie een representatief aantal huurders vertegenwoordigen. Hebt u ooit 1 stukje bewijs gezien dat dit zo is? Ik niet.
Paulus, onlangs zag ik in ons complex berichten voorbij komen over het puntensysteem als je huurt; kun je daar eens een artikel over schrijven waarin je dit uitlegt?
De huur die je betaald voor je woning bestaat uit punten x bedrag. Elke voorziening en ruimte in je huurwoning leveren punten op. Dus je krijgt punten voor je keuken, je woonkamer enz. Hoeveel punten hangt af van bijvoorbeeld de oppervlakte en of er verwarming is een kamer. Ook gemeenschappelijke voorzieningen kunnen voor jou als individuele huurder punten opleveren. Zowel bij ons in het complex als bij jullie staan er 3 punten genoteerd voor de recreatieruimte.
De puntenverdeling van je woning kun je opvragen bij de bewonersconsulent. Zij/hij is verplicht je deze uitgesplitst te geven. Je kunt eerst even je huurcontract erbij pakken. Bij de meeste contracten staat de uitsplitsing al in het contract.
Als je het totaal aantal punten weet kun je de kale huur delen door het totaal aantal punten en weet je de huurprijs per punt. Dit ligt meestal ergens tussen de 4 en 5 euro per punt. Dus als bijvoorbeeld de recreatiezaal voor 3 punten opstaat kun je simpelweg uitrekenen dat de zaal jou persoonlijk 3 x 5 euro per maand kost …
Ik hoop dat je hier iets mee kunt?
Klopt, ik heb hierover contact met andere complexen en daar spelen soortgelijke 'perikelen' rondom de exploitatie van de gemeenschappelijke ruimten, waarbij huurders ook ervaren dat er een winkel in een winkel bestaat. Gemeenschappelijke ruimtenworden in ieders huurovereenkomst als puntenwaardering ook vermeld. Ik zal hierop tzt een en ander over delen.
Paulus Geeve
Klokkenluider
Neem voor alle zekerheid eens de overleg wet onder de loep!
LHP behoort zich ook aan deze wet te houden,hoezo autonoom?
Art.1 is duidelijk!
f. huurdersorganisatie: vereniging of stichting, die als doelstelling heeft het behartigen van de belangen van huurders en:
1°. van welke het bestuur wordt gekozen of aangewezen door en uit de huurders die zij vertegenwoordigt;
2°. die de huurders op de hoogte houdt van haar activiteiten en hen betrekt bij haar standpuntbepaling;
Het is nog ernstiger de verhuurder heeft de taak ook deze wetgeving te toetsen aan dergelijke overleg structuren.
Wat betreft de winkel in de winkel is ook nog eens ingewikkelder als je het goed beschouwd.
Rendement maken met consumpties die verkocht worden in ruimten die bekostigd worden door alle bewoners is bedenkelijk.
Er zelfs sprake van onder verhuur hoe gek kun je het bedenken?
Ik ben het helemaal met u eens. Het is sowieso niet te rijmen dat de een huurdersorganisatie een stichting kan zijn. Je kan geen lid worden van een stichting en hoe je je bij een stichting aan kunt sluiten is mij tot op de dag van vandaag een raadsel. Een stichting heeft alleen een raad van bestuur nodig en er zijn verder geen eisen over het afleggen van verantwoording. Kortom de WOHV rammelt.
In de oude wet was er nog een hard criterium, de organisatie moest minimaal 50% van de huurders vertegenwoordigen. Helaas is deze eis in de herziene wet gesneuveld. Er wordt nu slechts gesproken van een representatie. Dit is niet kwantificeerbaar.
Over de winkel in de winkel is inmiddels een bezwaar klaar om voorgelegd te worden aan de klachtencommissie, waar mogelijk hou ik de lezers op de hoogte.
Op verzoek: Informatie kan via tomarisal@gmail.com naar deze blog doorgestuurd worden.
Die buik! Hilarisch!
Vanaf 2006 werd er vanuit Woonzorg Nederland overdreven en geforceerd bewonerscommissieleden geworven in en om bewonerscommissies te gebruiken met een bepaald doel.
Onder het mom van communicatie en overlegwet.
Omdat er grote verschillen waren in arbeidsrechtelijke overeenkomsten bij de complexmedewerkers heeft men dit instrumentarium ( bewonerscommissies)gebruikt om via de achterdeur deze medewerkers in een verander traject te brengen wat sluipenderwijs werd toegepast.Hierin werden ook merkwaardige machtsspelletjes gebruikt wat heden ten dage nu breed in de media komt.
Destijds werden de bewonerscommissies geïnstalleerd zonder te weten welke reglementen actueel waren en waarin de bewoners ook een ondergeschikte rol speelde immers de reglementen zijn nooit verspreidt!
Niet alleen zijn de reglementen niet bekend, ook de reglementen die wél voorhanden zijn, geven te veel ruimte voor een eigen interpretatie, met als gevolg dat er tal van uitwassen kunnen plaatsvinden zoals intimidatie, dreigbrieven, manipulatie, enz..
Verschillende malen hebben wij schriftelijk vragen gesteld over bijvoorbeeld de rol alsook de bevoegdheden van ons bestuur (destijds onder voorzitterschap van dhr. R. Roza welke nu voorzitter is van het LHP!), echter tot op heden NOOIT een antwoord mogen ontvangen.
Op deze blog is dit meerdere malen benoemd; toets links boven in het zoekbalkje 'bevoegdheden' in dan vindt je 14 maal het woord terug...
Een van de posts is hier terug te zien:
https://detoutenburghperikelen.blogspot.com/search?q=bevoegdheden#:~:text=De%20rol%20en,in%20de%20organisatie.
Die Fries as foarsitter fan it platfoarm is dat in minne
Bizarre is dat er qua werkzaamheden heden ten dage veel minder gedaan wordt door de bewonersconsulenten ten gunste van de bewoners.
Omstreeks de jaren zeventig van de vorige eeuw werden beheerders aangesteld met 24 uurs alarmering( dus eerste hulp verlenen met allerlei miraculeuze toestanden) ook werd van hen verwacht storingen en reparatie werkzaamheden uit te voeren.De woningen waren uitgevoerd met koelkasten ,elektrische kookplaten ,losstaande kasten ,zonneschermen die regelmatig ingevet moesten worden ,ventilatie roosters schoonmaken en onderhoud,lampen vervangen etc. Etc. Etc.
Het argumentatie die vaak gebruikt werd achteraf als het spaak liep om dergelijke werkzaamheden te verantwoorden in de kosten verdeling naar bewonerscommissies toe ,ach die beheerders hoeven het niet te doen het wordt niet van ze gevraagd.
Het gekke is dat tijdens de oprichting van een overlegorgaan beheerders/ werkgever in 1979 allerlei werkomschrijvingen ten tonele kwamen die door de beheerders werden gedaan.Ook de bewonerscommissies waren op een gegeven moment op de hoogte van deze arbeidsinvulling en waren vrij volgzaam wat de verhuurder aanbood.
De conclusie
Dat men nog steeds worstelt met de servicekosten hoe is dat nog steeds mogelijk ?Waar is de kennis en professie gebleven?
Er kan feitelijk niet geworsteld worden met servicekosten. Wat wel en. Iet doorberekend mag worden is behoorlijk uitgekauwd. Het grote probleem is dat het (doodzieke) orgaan wat ons zou moeten vertegenwoordigen geen flauw benul hebben van waar ze mee bezig zijn. Er is een zogenaamde pilot aan de gang over servicekosten als cafeteria model. Ik heb het boekje in mijn bezit. Ik kan rustig stellen dat of 1. Het LHP niet weet van de hoed en de rand. B. Het LHP ons doelbewust verkeerd voorlicht. Ik neig naar het 2e. Ik probeer het LHP al 4 jaar aan hun verstand te peuteren dat interventie’s in burenruzies niet doorberekend mogen worden. Tot op de dag van vandaag is daar niets mee gedaan. Sterker nog de taak “burenruzies” is gewoon weer een menu keuze.
Wat betreft huismeester/woonconsulent, het LHP heeft indertijd volmondig ingestemd met dit gebeuren en een positief advies uitgebracht over de beleidsverandering. Is u ooit iets gevraagd? Welnee, het LHP doet precies wat ze willen zonder ons raad te plegen. Ik maak me soms weinig illusies meer. Zowel Woonzorg als het LHP hebben geen enkel belang bij een fatsoenlijke huurdervertegenwoordiging. Stel je voor dat wij als huurders mondig worden.
Een laatste punt van opperste woede/frustratie. Het LHP onder prof. Drs. Ing. Jokkebrok Roza wist ruim voor de sluitingsdatum voor het terugvorderen servicekosten over 2018 dat er in een enorm aantal complexen teveel werd betaald voor tuinonderhoud. Denk hierbij aan +/- 75 euro per woning per jaar. Ik heb dhr. Roza hier persoonlijk van op de hoogte gesteld evenals ander bestuursleden. Ik heb het LHP geadviseerd andere bc’s op de hoogte te stellen. Dit is niet gebeurt ondanks mij dringende verzoek. U kunt dus wat mij betreft keihard stellen dat het LHP willens en wetens een groot aantal huurders heeft benadeeld. Dit geld kon bij Woonzorg teruggehaald worden zonder tussenkomst van rechter of huurcommissie. In plaats daarvan vond het LHP het waarschijnlijk belangrijker om uw en mijn rechten als huurder verder aan banden te leggen via een simpelweg niet! Legale samenwerkingsovereenkomst.
To be continued.
Het beleid wat dezelfde voorzitter Roza in de toutenburgh jarenlang heeft laten zien was ook niet 100% op de huurders gericht wel om hun eigen buik te spekken. Dit blog heeft hier met regelmaat aandacht aan besteed.
🤣😂😂 Ing. Jokkebrok!!
Idd! Mag ik u als lezer nogmaals verwijzen naar het jarenlange mantra wat onder het voorzitterschap van dhr. Roza gebezigd is naar ons als bewoners? Open hiervoor onderstaande weblink:
https://detoutenburghperikelen.blogspot.com/search?q=mantra#:~:text=Overigens%2C%20de%20%E2%82%AC%2010.000,per%20jaar%20uit).
Het debacle?
Merkwaardig ,verontrustend en beangstigend.Als je het goed bekijkt kan manipuleren ,opdringerig profileren, vervolgens infiltreren beloond worden met een narcistische voorzitterschap.
Zoals nu de kaarten liggen is de situatie zodanig ontstaan dat niemand meer zijn vingers wil branden.
Er is een verstrengeling en verwarring ontstaan in verschillende verantwoordelijkheden met als resultaat dat de
bewonerscommissie te pas en te onpas van kleur verschieten en daarna in juridische status veranderd.
Dit schaakspel ingegeven door ondemocratische handelswijze om de macht te behouden geeft weer hoe men te werk gaat.
Wie maakt hier nog een redelijk overleg systeem van ???
Klopt het dat er in april een jaarvergadering van de bewonerscommissie georganiseerd gaat worden? Gaan we dat doen zonder penningmeester want die is toch net vertrokken naar Spanje?
Een reactie posten