zondag 1 september 2024

Uw veiligheid als bewoner is niet gewaarborgd!

 Beste Toutenburghers,

we hebben er al jarenlang op gewezen, tal van gesprekken erover gevoerd, rapportages vastgelegd, maar als er niets door de verhuurder Woonzorg Nederland aan gedaan wordt, dan weet je dat er een moment komt dat het faliekant mis zal gaan.

Want ik heb het over ons sleutelplan en om dan ook maar direkt heel eerlijk te zijn:


UW WONING IS NIET VEILIG

VERVANG UW CILINDERSLOT!


Terug naar september 2019:
In dit jaar hebben we tal van zaken aangekaart, waaronder ook het sleutelplan, ook wel sluitplan genoemd. Reden was omdat het beheer van dat sluitplan vaak niet bij Woonzorg Nederland lag, maar bij het bestuur van de bewonerscommissie, tegenwoordig huurderscommssie (HC) genaamd. 

Niet alleen werden eigenhandig cilindersets verwisseld (er zijn foto's van tal van cilindersloten die lagen in de werkplaats, toen nog de ruimte onder het open trappenhuis), maar ook werden bewoners 'uitgenodigd' om een reservesleutel in beheer te geven bij het HC-bestuur. Iedereen begrijpt dat dit zéér onwenselijk was en is, omdat het risico erin schuilt dat er sleutels in 'verkeerde' handen terecht kunnen komen. 



Lees daarbij deze verklaring die nota bene door Woonzorg Nederland zelf is afgenomen en vastgelegd in oktober 2019 waarin

1. tal van signalen kenbaar gemaakt zijn,
2. onderdeel geweest is van het onafhankelijke onderzoek van de Woonbond en
3. waar Woonzorg Nederland niets (!) mee gedaan heeft,
4. ja, zelfs onder het tapijt geveegd heeft omdat,  ik citeer, een van de medewerkers op het kantoor te Amstelveen 'andere belangen zwaarder wogen'. 

Voor mij persoonlijk staan de belangen van de bewoners van wooncomplex de Toutenburgh op nummer 1 en als deze met voeten getreden worden ervaar ik het als een opdracht / plicht dit aan de kaak te stellen en aan het licht te brengen.

Los van dat, er is meerdere malen gewezen op wat ik vaak noem de 'zwerfsleutels'. Dit zijn sleutels die óf niet in handen zijn van de rechtmatige eigenaar, óf die bij beëindiging van de huur niet ingeleverd zijn om welke reden dan ook. Ook bij deze sleutels schuilt het risico dat wanneer ze bij mensen terecht komen die kwaad in de zin hebben, zo'n zwerfsleutel heel eenvoudig kunnen checken op de brievenbussloten, immers komen deze sloten overeen met hetzelfde huisnummer, dus ook uw voordeur. Binnen vijf minuten kan iedere leek achterhalen op welke deur zo'n sleutel past..., met alle gevolgen van dien, immers in 2023 (?) is er tot twee maal toe een insluiper binnen gedrongen op de zesde etage...

2020-2023
Aansluitend op deze eerste meldingen is ook in 2020 met regelmaat gesproken over een niet sluitend sleutelplan, dus niet veilig en gewaarborgd, alhier terug te lezen in februari 2020. Een voorval in januari 2020 liet zien dat een zevende sleutel bij thuiskomst op de voordeur stond terwijl de officiële huurder slechts zes sleutels bij het afsluiten van de huurovereenkomst ontvangen had, een van de nare gevolgen van zwerfsleutels.

In appartementen en wooncomplexen heeft iedere huurder een sleutel die alleen toegang geeft tot zijn eigen appartement, brievenbus en eventueel de kelderbox. Uiteraard kan de bewoner met deze sleutel ook de centrale cilinders bedienen, bijvoorbeeld van de gemeenschappelijke wasserette of de terraspoort.



Daarnaast heeft ook de Woonbond in zijn onafhankelijke onderzoek gerapporteerd dat het onwenselijk is hoe er invulling gegeven werd aan het beheren van het sleutelplan. (Controleer middels checklist of ons sleutelbeheer veilig is). Echter gedurende de daarop volgende maanden zijn voorvallen geweest die huurders gemeld hebben dat zij 'spullen misten' (zilveren lepeltjes, sieraden, waardevolle munten, geld), voordeuren open stonden, cilinderslot op nachtstand gedraaid was terwijl de bewoner zeker wist dat hij/zij dat niet gedaan had, tot aan, zoals hierboven reeds genoemd, een insluiper die s'nachts naast iemands bed staat.. 

Menigeen heeft dit laatste voorval al lachend weggewuifd met argumenten 'bewoner is dementerend', maar als een aangifte bij politie gedaan wordt, dan wordt er getoetst of een verhaal plausibel en geloofwaardig is voordat een proces verbaal opgenomen wordt. De aangifte is dan ook wel degelijk vastgelegd. 

In november 2021 is vanwege tal van signalen én meldingen een open brief gepubliceerd aan Woonzorg Nederland om hun verantwoordelijkheid te nemen en adequate stappen te ondernemen om aan hun zorgplicht richting huurders qua veiligheid te voldoen, immers was er toen al sprake van ernstige nalatigheid c.q. het onzorgvuldig omgaan met de veiligheid van de huurders. Deze open brief is hier terug te lezen.

2024
Naast dat afgelopen jaren het onderwep sleutelplan de revue telkens weer gepasseerd is, is op 7 mei jl. in een gesprek met Woonzorg Nederland wederom de onveiligheid ervan besproken. En nog steeds wordt er geen actie ondernomen door medewerkers van Woonzorg Nederland. 

Het beeld wat zij lijken uit te dragen is dat men als grootste verhuurder van seniorenwoningen in Nederland in een grote ivoren toren leven waarin stoïcijns gereageerd wordt op bovenstaande meldingen en signalen. Andere belangen zijn schijnbaar superieur aan de belangen van de veiligheid van hun huurders. En dat niet alleen, het is de PLICHT van Woonzorg Nederland om onze veiligheid te bewaken, beschermen en te waarborgen, daar betalen we toch niet voor niets onze huurprijs voor, wel..?



Neem daarbij in ogenschouw dat de indruk bestaat dat er niemand binnen Woonzorg Nederland overzicht heeft op ons sleutelplan, laat staan een professioneel beheer ervan. Want, let op, er worden grove fouten gemaakt.

Om een eerste voorbeeld te noemen:

Woonzorg Nederland draagt uit dat bij elke nieuwe verhuur de cilindersets verwisseld worden, echter er is 100% bewijs dat dit niet gebeurd. En los van dat, want áls de cilindersets wél verwisseld worden, dan komen deze vervangen sets vroeg of laat terug in gebruik. Zeer recentelijk is wederom een zwerfsleutel boven water gekomen en die past in het cilinderslot van een van de nieuwe huurders, no shit Sherlock! Want het is nl een sleutel die uitgegeven is aan een bewoner die reeds in augustus 2022 de huurovereenkomst beëindigd heeft. De zoveelste alweer in de lange rij van gebeurtenissen. 


En nú komt het! Een volgende voorbeeld heeft zich tweede helft juni 2024 voltrokken, heb in een vorige blog "Vermiste certificaatsleutels?" er al iets over genoemd.

Deze situatie laat, mijns inziens, heel duidelijk de status c.q. houding zien zoals Woonzorg Nederland de veiligheid 'waarborgd' van ons als bewoners van de Toutenburgh; worden hier de belangen van huurders aan de laars gelapt? De een noemt het een uiting van arrogantie in de betekenis van neerkijken op de huurders, de ander het toppunt van domheid.


Woonzorg Nederland streeft er naar dat alle huurders
in een goede, betaalbare en veilige woning wonen.
Wij zijn daarvoor direct verantwoordelijk en aanspreekbaar.
 
Werkelijk Woonzorg?
De historie laat het tegenovergestelde zien. 



Want wat is er gebeurd?
Niet schrikken: een certificaatsleutel is zoek geraakt die toegang geeft tot minimaal 15 woningen van de Toutenburgh! Woonzorg Nederland heeft namelijk deze sleutel uitgegeven aan een derde, dus externe partij en die op hun beurt weer met tal van andere mensen toegang hadden tot diezelfde sleutel. 

Persoonlijk vraag ik mij werkelijk af hoe iemand dit in zijn / haar hoofd haalt, wétende dat het nota bene letterlijk op het blauwe label geschreven staat!

Kunnen we stellen dat het duidelijker dan deze situatie niet kunnen krijgen dat dit in negatieve zin schittert in het verzaken van je zorgplicht als grootste verhuurder van seniorenwoningen in Nederland?

U mag dit als lezer zelf bepalen, maar ik ben van mening dat dit werkelijk alles verslaat en dit doe ik met het schaamrood op mijn kaken.
En daar blijft het niet bij, want vanaf het moment dat deze bewuste sleutel zoek geraakt is, heeft Woonzorg Nederland totaal niet geacteerd, dus niets ondernomen om welke mogelijke gevolgen dan ook te beperken.

Op zijn minst, denk ik dan, hadden zij alle bewoners hierover moeten inlichten, cilindersloten van de betreffende voordeuren moeten verwisselen, politie inlichten, enz..

Maar niets van dit alles, zelfs niet toen er meldingen binnen kwamen van openstaande voordeuren, verdwenen poststukken, openstaande brievenbusdeurtjes, enzovoorts.

En ja, de schriftelijke antwoorden op mijn mailberichten zijn het keiharde en tegelijkertijd schrijnende bewijs hoe er in mijn beleving, op een onprofessionele en 
laconieke manier met deze meldingen omgegaan zijn.

Hier is sprake van zeer grove nalatigheid, het willens en wetens in gevaar brengen van onze veiligheid als bewoners en het niet voldoen aan de zorgplicht als woningcorporatie. En daarbij kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat ook deze situatie door Woonzorg Nederland onder het tapijt dreigt geveegd te worden, net als de conclusies van De Woonbond? 

En jaja, wél hun eigen cilinderslot én sleutelkluisje vervangen want oh wee, stel je voor dat iemand met de verloren sleutel binnen kan komen, ga u diep schamen Woonzorg Nederland!




Neen, ditmaal ga ik er dwars voor liggen en maak ik dit onder andere via deze blog bekend, primair aan mijn medebewoners, maar ook aan politie, de gemeente Noordoostpolder, het IGW, De Woonbond en aan iedereen die meeleest. Daarnaast is een klacht richting de koepelorganisatie Aedes in voorbereiding.

En nee, voordat er zo meteen weer blaaskaken van zich laten horen en deze hele situatie gaan bagatelliseren met niet onmogelijk dhr. Roza als voorzitter van het LHP voorop, er is onomstotelijk bewijs en twee afzonderlijke getuigen die kunnen bevestigen dat hier sprake is van toegang tot tal van woningen.

En voor iedereen die van deze situatie op 100% de hoogte is heb ik de volgende boodschap: 

Ga je heel diep schamen dat je dit tot op heden verzwegen en anderen verdacht en beschuldigd hebt terwijl je weet dat deze situatie fouter dan fout is! 

En voor die meneer die nog steeds denkt dat ik 'zijn sleutel' heb:

U bent onbetrouwbaar want u wist en weet drommels goed om welke sleutel het ging en wat er op het label staat, als bewoner zou ik u in ieder geval, noch uw organisatie nooit mijn sleutel in handen geven, noch nicht vielleicht!

En tenslotte zal menigeen zich afvragen, wetende dat dit 'sleutelprobleem' zich al jaren voordoet, waarom de huurderscommissie Toutenburgh zich nooit hard gemaakt heeft om dit probleem op te lossen. 

Nou, dit komt omdat zij zelf er tot hun nek aan toe deel van zijn geweest en niet onmogelijk nog zijn, immers zij zouden toch op moeten komen voor de belangen van ons als bewoners en zich hard moeten maken om dit sleutelprobleem tot het verleden te laten behoren, of niet..? En zéker als het om onze veiligheid gaat!

En dan het woord 'leefbaarheid' in de mond nemen als zijnde dat ons wooncomplex Toutenburgh erom bekend zou staan, maar wel voor 100% wetende dat de veiligheid van het sleutelplan aan alle kanten rammelde..? 

Het was mijnheer Roza nota bene zelf die samen met Hobbe Bruinsma heeft zitten rotzooien met cilindersloten. En nu niet gaan ontkennen want tal van bewoners kunnen nog steeds hiervan getuigen! Hoezo leefbaarheid..?

Ik vergeet de situatie niet dat dezelfde meneer, destijds zittend BC-voorzitter, mij apart onder vier ogen richting de Toutenburgh-tuin meenam en mij voorstelde om aan hem een reservesleutel in beheer te geven. Want, zo zei hij, ik citeer: 

"...wij hebben meerdere sleutels in ons beheer als bestuur 'voor het geval dat'...." 

Vraagt niemand zich af waarom onder vier ogen..?

Ja ja...En deze man heeft zijn mond vol van integriteit, solidariteit, saamhorigheid, leefbaarheid, enz., allemaal prietpraat, lege praatjes voor de bühne. 
HANDREIKING integriteit voor woningcorporaties



Lees de verklaring die vele bezorgde Toutenburghers schreven in september 2020 aan destijds de onderzoeker van de Woonbond Maarten Groen. En dan toch het voorzitterschap van het LHP vervullen, maar wel onlangs tot twee keer toe rare streken uithalen met de vlag van een zakelijke huurder van Woonzorg Nederland, maar dat even terzijde. 

Deze meneer had en heeft nog steeds een 'leidende rol' als "adviseur" binnen onze huurderscommissie waarvan de Woonbond destijds in 2020-2021 al aangaf dat dit zeer discutabel was en is, het zegt wellicht alles en bevestigd des te meer waar Woonzorg Nederland voor staat? Óf is  'De Toutenburgh' het visitekaartje van de huidige LHP-voorzitter, zijnde zijn thuisbasis als bewoner van ons complex..? 

Mijn conclusie is dat 
de veiligheid bij Woonzorg Nederland 
pertinent niet is gewaarborgd.

En dan heb ik het nog niet eens over ons huidge bewakingssysteem gehad waarvan van de 6-7 camera's er nog slechts één actief is, en dát terwijl Woonzorg Nederland een eigen bewakingscamera als persoonlijke veiligheid verbiedt. Hoe krom wil je t hebben? 

Shame on you Woonzorg Nederland!

Zou het dan toch kloppen dat de geopperde stelling van afgelopen week '...er niet de goede mensen op de juiste plek zitten...'? 

Het is aan u als bezoeker en lezer van deze blog, na het lezen van bovenstaand relaas, zelf de conclusie te trekken.

Mijn conclusie is in ieder geval dat Woonzorg Nederland als corporatie zich totaal niet inspant om onze veiligheid te garanderen, noch zijn verantwoordelijkheid neemt. En dan kan de bewonersconsulent bewoners met hun meldingen en klachten wel verwijzen naar de politie, het resultaat zal zijn dat ook deze instantie zal gaan zien dat het een zootje is bij Woonzorg Nederland! 

I rest my case.

NB. Mocht u het zekere voor het onzekere nemen om dan toch het cilinderslot in uw voordeur te vervangen voor een eigen slot, dan kunt u bij Meijering Slotenexpert onderstaande gegevens tonen zodat u de juiste cilinder kunt aanschaffen. 

En neem géén genoegen met het door Woonzorg Nederland verwisselen van de set certificaatcilinders, want ook hierin laat de praktijk zien dat een eerdere omwisseling ruim 4,5 jaar geleden blijkt dat nog steeds anderen toegang hadden en nog stééds hebben tot de nieuwe cilindersloten, 100% bewijs is aangetoond.

Lengte cilinder 30-30 / Prijs ± € 32,00
Lengte cilinder 30-30 / Prijs ± € 32,00


Tenslotte kan ik mij voorstellen dat u als huurder van Woonzorg Nederland ook uw ervaring wilt delen. Dit kunt u doen door een bericht te sturen naar tomarisal@gmail.com en/of  hier een reactie achter te laten zodat deze zichtbaar wordt onder deze blog. Daarbij zal menigeen nu ook wel nieuwsgierig zijn hoe dit 'geregeld' is in andere wooncomplexen van Woonzorg Nederland. 

Update week 36 2024:
En wederom is er sprake van een insluiper; nota bene vlak na het publiceren van deze blog over de onveiligheid, heeft een van de Toutenburghers s' nachts rond half drie bezoek gehad van een vreemde die via de voordeur binnen gekomen is...Woonzorg Nederland is hiervan op de hoogte gebracht, maar wát gaan zij eraan doen?
-0-



Update week 49 2024:
Kijk!! En wederom een bevestiging gekregen dat er 'illegale sleutels' in omloop zijn.

Op bovenstaande foto zie je een blanco sleutel die een exacte kopie is van de overige vijf certificaatsleutels, dus buiten het beveiligde bestelsysteem om bijgemaakt. Officieel kan dat volgens de verhuurder WZN helemaal niet..., immers geven zij aan dat men een code nodig heeft die alleen WZN bezit om sleutels bij te laten maken.

En dat is nog niet het ergste..; de huurder/bewoner van ons wooncomplex de Toutenburgh heeft verklaard deze illegale sleutel van WZN zélf gekregen te hebben bij ondertekening van de huurovereenkomst en uitreiking van zes sleutels en drie blauwe tags.

Deze sleutels zijn onlangs ingeleverd bij WZN met bovenstaande uiteenzetting als toegevoegde boodschap.

Het antwoord op de vraag: "Hoe veilig is ons sleutelsysteem?" kan volgens mij iedereen nu wel geven, niet...?


Lees ook: De reden achter deze blog.



PS Voor nieuwe bezoekers van deze blog, lees deze post eerst even & een resumé

En daar mogen we erkentelijk voor zijn..!



Disclaimer: Tenslotte hecht ik er  waarde aan om aan te geven dat welke uiting / actie mijnerzijds dan ook, nooit en te nimmer gericht is op mensen persoonlijk, dus ook nooit om mensen te beschadigen, buiten spel te zetten, enz.. Daarnaast geef ik te kennen dat, mocht ik onjuist zaken benoemen en/of weergeven, ik open sta voor aanvullingen en/of correctie.


19 opmerkingen:

Anoniem zei

Werkelijk ongelofelijk dat dit allemaal heeft kunnen gebeuren!
Mag hopen dat Woonzorg Nederland dan nu heel snel in actie komt en dat de veiligheid van iedereen in de Toutenburg weer gewaarborgd is!

Anoniem zei

Grappig is het niet wat er zoal weer naar buiten komt ,frappant is het wel dat er weer verwezen wordt naar een individu die grote woorden heeft gebruikt om medewerkers c.q. beheerders te verdacht te maken van o.a. belangenverstrengeling.De hypocrisie druipt er af dat dergelijke individuen zelfs gecertificeerde moedersleutels hebben beheerd als bewonerscommissie voorzitter met geen enkele juridische binding met de betrokken huurders.Een beerput die blijkbaar nu eindelijk in beeld komt na zoveel jaren.Een onderonsje tussen leidinggevende en een bewonerscommissie een extreme geheimzinnige actie ? Nergens is deze sleutelconstructie in een huurovereenkomst juridisch onderbouwd.

Anoniem zei

Als we nu zo de gehele geschiedenis lezen kun je eruit opmaken dat ook de oud beheerders op verschillende manieren zijn belaagd en benadeeld.Men heeft ze opzettelijk in hun arbeidsrechtelijke omgeving beschadigd en in diskrediet gebracht met een bepaald doel gezien de onderhuidse geheime afspraken met bewonerscommissies.
Het ontbreken van verantwoordelijkheid,vertrouwelijkheid,richtlijnen,digitale database,juridische ondersteuning ,overkoepelende interne sparringpartner in probleem gevallen ,werden de beheerders onthouden daardoor verklaard als vrije vogels om als schietschijf te dienen.Het meest asociale is dat deze oud beheerders niet beschermd zijn en werden door de werkgever gezien de vele rechtszaken met dubieuze motieven . Beschamend om samen met deze totale opsommingen te constateren dat er in de geheimzinnige achtergrond meer heeft gespeeld in onderlinge verhoudingen . Zeer ernstig!

Anoniem zei

https://www.skipr.nl/nieuws/woonzorg-nederland-lanceert-toolkit-dementievriendelijk-woongebouw/


Recent is deze belangrijke publicatie verschenen mede ontwikkeld door W.Z.N. .
Verwonderlijk is dat men wel het voortouw neemt in deze publicatie om de signalen goed te begrijpen van Dementie in een woongebouw terwijl men de problematiek in beide complexen heeft laten exploderen.

Anoniem zei

Hartelijk dank dat u de bewoners via deze blog informeert. Ik woon in de Diemenhof en herken de problemen die er ook bij jullie zijn. Een van jullie bewoners is ook bij ons geweest en heeft geen goed gedaan. Vervelend dat bij jullie een groep bewoners is, zij noemen u een onruststoker, die andere bewoners afraden om de blog te lezen. Hebben zij iets te verbergen? Mensen kun je niet voor het lapje blijven houden. Ik zou hen met klem willen aanraden om deze blog wel te lezen, wordt je wijzer van.

M.vr.groet,

A.J. te Emmeloord

tomarisal zei

Dank voor uw bijdrage.

tomarisal zei

De oorzaak is en blijft dat de functie 'beheerder' tijdens eerdere reorganisaties eruit gehaald is. Het gevolg sindsdien is geweest dat er een scheefgroei ontstaan is in de verantwoordelijkheden en taken die niet door de juiste partijen worden ongevuld. En dit vind zijn weerslag op de leefbaarheid en woongenot van de huurders, erg jammer én vervelend dat de verhuurder geen paal en perk stelt en dit blijft faciliteren. Onderzoeken en aanbevelingen hebben dit ook bevestigd.

Anoniem zei

De beheerders zijn puur tactisch veranderd in bewonersconsulent om het empathische element totaal te elimineren (het sociale is moeilijk door te berekenen)en de kosten verdeling( verdeelsleutel ) te herzien.Deze items staan nu ook steeds ter discussie.De sociale entiteit de grondvesten van deze oorspronkelijke stichting is niet meer te herleiden.De gerontologie in de complexen en woningen is meervoudig .Dan kun je vandaag de dag je niet alleen meer bezighouden om te profileren de grootste senioren huisvester te zijn.Inderdaad de taken die de ervaren oud beheerders deden waren het veelvuldige dan wat de huidige bewonersconsulenten doen.Daarom zijn de bewonersconsulenten ook zo weinig op het complex of in de directe omgeving.
Dat men begrip toont voor dementie is eindelijk een grootste plus,maar dan ook empathische professionele ontwikkeling voor de overige bewoners die hoor en wederhoor verwachten.
Zonder voorkeur.

Anoniem zei

https://aedes.nl/media/document/handreiking-integriteit-voor-woningcorporatiespdf

Wat is een naam? Beheerder of bewonersconsulent of is de huismeester de werkelijke grondslag.
Het is maar net hoe de goochelaar het wil gebruiken.

tomarisal zei

Dank voor uw reactie, heb inmiddels de weblink over integriteit toegevoegd aan betreffende blog. En idd, het blijft goochelen met woorden, zelfs nu mogen we het geen renovatie noemen maar periodiek onderhoud; what's is a name?

Anoniem zei


SLEUTEL BEHEER ,hoe simpel kan het zijn.
Als men niet weet hoe men met een beschermde sleutelplan moet omgaan dan zijn hier enkele tips en tops.
Systematisch komen de zelfde aspecten overeen.

https://www.nederlandvve.nl/vve-nieuws/sleutelbeheer-vve/

Anoniem zei

De veranderingen van de samenleving. Het verleden en de toekomst ?
Is het echt zo?Veranderingen werden er altijd wel geconstateerd maar hebben deze er toe geleid om zo verstoppertje te spelen met functie namen?Immers de senioren hebben in de jaren zestig van de vorige eeuw de functionaliteit van de huismeester al aangetoond.Feitenkennis leert dat nog steeds de zelfde behoeftes bestaan.

https://aedes.nl/media/document/vakgebied-wijk-en-gebiedsbeheer

Anoniem zei

Oude wijn in nieuwe zakken !Als men deze documenten raadpleegt.
Met een zogenaamde helikoptervlucht zijn er enkele zaken die tegenstellingen opwerpen als je de documenten naast elkaar legt.
Vooral de huidige integriteitscultuur blijkt zijn oorsprong nog steeds uit het verleden te hebben.
De regie beschreven in de integriteitscode dat HRM een uitermate sterke rol krijgt toebedeeld is immens dat je kunt afvragen om ooit een klachtenprocedure op te starten.Vanuit een dergelijke achtergrond en visie kun je überhaupt afvragen heeft het wel zin om te klagen in het algemeen bij Woonzorg Nederland en dan ook nog onafhankelijk.
Men heeft geen echt klachten bureau waarin keuze bevoegdheid beschikbaar staat en zelfs niet onafhankelijk!
Zelfs een vast advocatenkantoor wordt ingehuurd.(wie betaalt die paalt)


https://aedes.nl/media/document/governancecode-woningcorporaties-2020-herziene-versie-20220pdf
https://media.umbraco.io/woonzorg-nederland/yqdbnnyp/gedrags-en-integriteitscode-wzn.pdf
https://woonzorg-nederland.euwest01.umbraco.io/media/bd1lmjv2/woonzorg-nederland-esg-rapportage-2022.pdf

Anoniem zei

Zeg Paul, wat hoor ik nou, heeft Roza jou uitgescholden voor schijnheilige? Vraag hem of ie de integriteitsregels van Aedes en woonzorg wel gelezen heeft.

tomarisal zei

Antwoord op reactie dd 15 september 7.45 uur:

Helaas moet ik bekennen dat dit juist is en betreur ten zeerste dat dit is voorgevallen. Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat hij vanuit zijn positie als voorzitter van het LHP een voorbeeldfunctie vervult en dit soort verbale uitingen doet. Los daarvan behoort hij zich net als iedere andere huurder / bewoner te conformeren aan de gedragsregels die bestuursvoorzitter Cees van Boven ons enige tijd terug middels aangetekende brief heeft toegestuurd.

Mag ik zo vrij zijn om een citaat hieruit te delen:

"...Daarnaast wil ik onderstaande gedragsregels, die onder goed huurderschap verstaan worden, nogmaals onder de aandacht brengen bij u:

1. Bewoners mogen elkaar of bezoekers niet fysiek of verbaal aanvallen en bejegenen. Hieronder worden ook onderlinge scheldpartijen en ruzies verstaan.

2. Intimidaties of het onheus bejegenen van medewerkers van Woonzorg Nederland wordt niet getolereerd.

3. Woonzorg Nederland staat het gebruik van alcohol, door bezoek van buiten het complex, in de algemene ruimtes van het complex absoluut niet toe.

Wij gaan er van uit dat bovenstaande regels voor iedereen duidelijk zijn en dat deze worden nageleefd. Deze brief wordt per aangetekende post verzonden aan alle bewoners ..." Einde citaat.

Bron: https://onedrive.live.com/?authkey=%21AG2HeJpH6rMOKdI&id=CA251B3D66AF0240%21276&cid=CA251B3D66AF0240&parId=root&parQt=sharedby&o=OneUp

Anoniem zei

Naïef of schijn goedkeuring?
Voorbeeld functie van de ex -voorzitter bewonerscommissie ?
Rationeel hebben we toch al jaren kunnen gadeslaan dat deze ex-voorzitter een eigen werkelijkheid erop na houd.
Het meest bijzondere is dat zelfs een voormalig directeur deze mijnheer gretig heeft verwelkomd met een foto in de krant om te vertellen dat de TOUTENBURGH nu uit het slop werd gehaald met een nieuwe recreatieruimte.(let wel deze ruimte is in de loop van 30 jaar verschillende malen verhuisd van de1e etage, begane grond ,7e etage en de laatste nu op de begane grond.)
Merkwaardige is dat die zelfde directeur de knip dicht hield voor de reorganisatie om verbeteringen aan te brengen.Vervolgens kwam de reorganisatie toen gingen alle remmen los en kon budgetair alles.
Een schijnwerkelijkheid die tweespalt opriep en ook nog steeds niet is te bevatten om elkaar zo uit te spelen !

Nu zit iedereen met de gebakken peren om het autoritaire gezag van een bewoner in te dammen en misschien een te grote reactie ruimte met een kleine bezetting?

Anoniem zei

Het gebruik van alcohol door bezoek van niet bewoners is door woonzorg absoluut niet toegestaan? Wat een lachertje, zelfs dat lapt dit bestuur aan zijn laars. Handhaven is de enige remedie.

Anoniem zei

Deze mijnheer Roza is sinds zijn aanwezigheid in de Toutenburgh aan het manipuleren en aan het pesten.Een kinderachtige ziekelijke verschrikkelijke verschijning.

Anoniem zei

Staat de cv 'snachts op een minimale stand want zowel de verwarmingsbuizen als de radiatoren zijn de afgelopen dagen voor 7 uur ijskoud. Is dat in het kader van bezuinigen op de stookkosten nu er elke nacht woningen met een houten plaat de nacht moeten doorbrengen?